1. ročník VŠ - časť druhá

5. července 2015 v 15:52 | Leanne |  Vyňatky z Leanninej mysle
LS už išiel podstatne ľahšie z toho hľadiska, že som sa ako - tak rozkukala, zvykla si na systém.

Čo sa týka predmetov z biológie, mali sme chémiu 2, botaniku a molekulárnu biológiu.
Chémia zahŕňala organickú chémiu, také tie základy, nie úplne všetko. Bola som na prvých dvoch alebo troch prednáškachSmějící se. S docentom sme sa dohodli, že budeme mať za celý semester 3 laboratórne cvičenia trvajúce 4 hodiny. Ale tie 4 hodiny sme tam aj tak neboli. Väčšinou sme skončili do tej hodinky a pol. Tie labáky sme mali potom v zápočtovom týždni vypracované odovzdať. Na tú (dobrovoľnú) písomku v zápočtovom týždni som nešla. Prišla som neskoro zo školy, a za sebou som mala test z jazykových kompetencií a aj z Úvodu do histórie a kultúry USA. Komu by sa chcelo učiť? V stredu ráno som proste prišla na chémiu, odovzdala labáky a išla som prečSmějící se. Skúška bola celkom prča. Hoci som sa relatívne poctivo učila, na samotnej skúške som dostala brutálne okno a veľa reakcií som si proste vymyslelaSmějící se. Som vďačná za to ESmějící se.
Z predchádzajúcich termínov z botaniky sme sa dozvedeli, že je písomná časť a potom ešte aj ústna. Našťastie sme dostali zoznam otázok, ktoré sa máme naučiť. Ale akosi som v tom mala zmätok, dosť som sa obávala ústnej časti. Úžasne mi odľahlo, keď sa ku mne dostala informácia, že ústna je len na prvom termíne. Takže skúška z botaniky bola v rámci noriem v pohode. Mala som ku každej otázke niečo, čiže základnú podmienku na spravenie tej skúšky som splnila. Čo som si nebola istá, proste som si tiplaSmějící se. Išla som podľa štatistickej pravdepodobnosti, tá bola dosť vysokáSmějící se. Docent si dával načas, kým nám poslal výsledky, už som bola dosť nervózna. Dostala som CSmějící se, čo je lepšie, než som sa odvážila dúfaťSmějící se. Myslím, že mi k tomu C pomohli aj slušne napísané zápočty z poznávačiek rias a húb, a že tie huby boli dosť drsnéSmějící se.
Molekulárna biológia bola asi najviac "hard - core" skúška z celého letného semestra. Na prednášky som bars nechodila, lebo boli v rovnakom čase ako Cytológia. Myslím, že obecne bola účasť veľmi nízka. Profák nám hovoril, že na cvičenia nemáme chodiť, keď sa do toho nepozriemeSmějící se, tak sme ich ani raz nemaliSmějící se. Ale 10 bodov ku skúške bola silná motivácia na to, aby sme sa dohodli na jeden utorok ráno a prišli na cvičenia. Bolo to kvôli dajakému programu, či jaký fras to bol. Nakoniec dotyční ani neprišli, ani sme tých 10 bodov nedostali, lebo si profák myslel, že na E musíme mať 60 a nie 50%Smějící se. Ráno pred prvým termínom mi bolo dosť biedne po zdravotnej stránke, ale aj tak som sa dokopala aby som na tú skúšku išla. Chýbalo mi zasraných 3,5 boda do ESmějící se. Ostala som v PO a išla na termín o dva dni neskôr. To som už nenechala nič na náhodu, a naučila som sa aj kresliťSmějící se. Čakanie na výsledky bolo dosť desné. Bola som fakt nervózna. Ale keď mi zasvietilo E v systéme, mohla som skákať meter dvadsať. Bola som jedna z mála, ktorá tú skúšku spravila spravila ešte v tomto letnom semestri.
Poznámka, 3.10.2015 - Podľa posledných informácií zo 100 ľudí nás tú skúšku spravilo asi 25.

Z angličtiny to bol celkom zábavný semester.
Na jazykových kompetenciách 2 sme už mali inú profku než v zimnom semestri. Ani neviem prečo som si myslela, že je to sekeraSmějící se, ale našťastie som sa mýlila. Bola to mladá holka a testy s ňou, tak to bola iná sranda. Ešte počas testu nám vysvetľovala gramatikuSmějící se, dokonca nám diktovala jedno cvičenie kvôli tomu, že jej samotnej sa to zdalo ťažké, a to už má nejaký ten rok štúdia anglického jazyka za sebou. Zasa sme robili aj prezentácie. Vyfasovala som nejaké fakty o práve. Zobrala som to z hľadiska stupídnych zákonov. Netreba zdôrazňovať, že Amerika bola úžasná dojná kravičkaSmějící se. Toľko debilných zákonov nikde inde nenájdeteSmějící se. Ak je čo i len časť z toho naozaj pravda, tak je to bieda.
Lexikológia bola kapitola sama o sebe. Mali sme ju s mladou, blonďatou a vždy vkusne oblečenou profkou. Už z prvých cvičení s ňou som získala odpor k danému predmetu. Mala niekoľko "prednášok" o tom, aby sme sa prebrali a začali so sebou niečo robiť. Vraj majú študenti problém prejsť tento predmet. A skúška? Pohoda - lahoda. Mali sme otázky z predchádzajúcich termínov a ona ich vôbec nezmenila. Neviem, kto má problém prejsť tým predmetom.
Úvod do histórie a kultúry VB a USA bol rozdelený na dve časti. VB sme brali prvú polovicu semestra. To nás učil rodený Škót, ktorému som ale mala problém rozumieťSmějící se. Na prednášky som poctivo chodila až do konca, aj keď to bola dosť nudaSmějící se. A za nudu to evidentne považovalo množstvo iných študentov, pretože aula bola skoro prázdna. Záverečný test bol tvorený zo 100 otázok, na ktoré sme si mali nájsť odpovede a naučiť sa ich s tým, že nám ten Škót vyberie 50. Druhú časť tvorila esej, ktorú sme mali napísať do konca apríla. Pôvodne som chcela písať o mass médiach, ale potom som sa zamyslela a písala radšej o sériových vrahoch v VB. Pochybujem, že niekoho napadlo niečo podobnéSmějící se. Bola som originálna.
V druhej polovici semestra sme mali to isté, len s USA s profkou z lingvistiky. Toto už taká sranda nebola, lebo to profka brala dosť vážneSmějící se. Dávala nám aj readingy, ktoré sme mali čítať. Čítala som ich až vtedy, keď som si z nich robila aspoň provizórne poznámky na zápočet. Nevravím, že to nebolo zaujímavé, ale celkovo ma ten predmet až tak nenadchol. Dozvedela som sa len to, že veľa z tých "úžasných" vynálezcov tie vynálezy vlastne ukradlo iným. Zápočet bol dosť "hard - core". Netušila som, ako sa mám tie poznámky vlastne učiť, tak som si ich len čítala. Musím pochváliť svoju pamäť a intuíciu, pretože mi skvele poslúžili na teste. Po teste som si chcela porovnať otázky s inými, ale dozvedela som sa, že oni to robili podľa mňa. Je síce fajn, že mi tak veria, čo sa týka odpovedí, ale zasa na druhej strane to chcú takto podvádzať celý život? Ešte na teste ma otravoval jeden chalan, čo je so mnou v skupine na kompetencie, že mu mám poradiť. Ale to kde sme? Celý semester so mnou ani slovka neprehovorí a na teste zrazu chce aby som mu radila a riskovala FX? To nech nemyslí ani zo srandy, nie to ešte vážneSmějící se. Ja nemám problém poradiť, ale to musím usúdiť, že si to ten človek zaslúži. Napr. keď viem, že sa poctivo pripravuje na hodiny, nefláka to a nespolieha sa výlučne na to, že "dajako" opíše. A taktiež, keď si aj mimo skúškového a zápočtového obdobia spomenie, že existujem. Svoje poznámky z readingov som poslala len trom vybraným osobám a zrazu som ich pred testom videla minimálne u jedného, ktorému som ich určite neposielala. Čo sú to za spôsoby? Keď ich chceli, mali písať priamo mne, veď je to moja práca, moja námaha. Snáď ešte môžem určiť, komu ich pošlem a komu nie.

Čo sa týka všeobecného pedagogického základu, ten tvorili predmety Základy pedagogiky a Informačno-komunikačné technológie.
Základy pedagogiky boli zaujímavé. Prednášky sme mali s docentom, ktorý ten predmet naozaj ovládal. Nečítal z prezentácie, ale rozprával z hlavy a pridával aj pikošky a zaujímavosti. To bola proste prednáška na úrovni VŠ. Na seminári sme mali takého mladého profáka. Tam sme sa dozvedeli, že budeme písať seminárku na vybranú tému z histórie pedagogiky. Keby som si sadla o jedno miesto ďalej, dostanem rytiersku výchovu, čo je moja srdcová téma. Ale nieSmějící se, ja som musela vyfasovať blbú Čínu a Egypt. Tie boli tak na hovno, že som strácala nádej, že niekde niečo nájdem, pretože som mohla čerpať len z kníh, internet sme mali zakázaný. Prešla som dosť veľa kníh, kým som nahrabala dosť materiálu na celú seminárku. Úpravy sme mali presne dané. Ale mala som problém - ani za frasa som nevedela pridať čísla stránkamSmějící se. Tak som sa na to vybodla. V škole si dala seminárku vytlačiť a čísla som potom dopísala ručne čiernym peromSmějící se. Dúfala som, že ju nebudem musieť prerábať. Ten profák mal úžasný darSmějící se - tak dodrbať študenta, že si nespomenie ani ako sa voláSmějící se. A to spravil každému. Moje vystúpenie nebolo najlepšie, ale aká úľava to bola, keď som to mala za sebou. Seminárku som neprerábala. Skúška bola v pohode. Boli rovnaké otázky ako z minulých termínov. Myslela som však, že som to napísala lepšie ako na E, ale ok.
Informačno - komunikačné technológie sme mali s profákom, ktorý večne meškal, lebo on si ešte len išiel na obed, keď mala už začínať hodina, a niekoľkokrát pre istotu radšej ani neprišiel. V podstate sme neprebrali nič nové. Už počas semestra niektorí písali akýsi test, vraj, ak ho dajú na A alebo B, nemusia už viac chodiť. Chcela som ho dať asi dva alebo tri týždne pred koncom semestra, ale myslíte, že profák prišielSmějící se? Dosť ma naštval. Na druhýkrát sa chystal, že ideme ešte dačo preberať, ale to sme už všetci chceli písať, tak sme mu nahovorili, že sme to už prebrali a písali smeSmějící se. Musela som profákovi písať mail, aby som sa konečne dozvedela, čo mám, lebo jemu samému by to nenapadlo.

Keďže na ukončenie Bc. štúdia potrebujeme 180 kreditov a v LS ich bolo žalostne málo, zvolila som si ešte Psychológiu osobnosti, ruský a latinský jazyk.
Psychológia osobnosti bola zaujímavá a rozhodne mi to niečo dalo, aj keď docent bol veľmi svojský človek s veľmi špecifickým zmyslom pre humorSmějící se. Skúška bola napočudovanie v pohode, ale to som bola nabiflená tak, že som to vedela aj odzaduSmějící se. A som nečakalaSmějící se, ale potešilo.
Ruštinu a latinčinu som si dala preto, že som ich mala už na SŠ, tak by bola škoda v tom nepokračovať a trochu to nerozvinúť.
Ruština rozšírila moju slovnú zásobu o nové slovíčka, niečo som si aj preopakovala, veď "Opakovanie je matka múdrosti. ". Test bol tiež v pohode.
Latinčina bola také opakovanie aj nové veci. A navyše sa to mne ako biologičke celkom zíde. Zápočet z toho bol skvelýSmějící se. Dostali sme dva cvičenia z lekcií, ktoré boli náročnejšie. Tie sme si mali doma so slovníkom vypracovať a poslať profke, že to ohodnotí. Keď som sa profky pýtala, prečo je to také "nenásilné", povedala mi, že je to preto, že toto(aj ruština) sú len výberové predmety.

Takže na záver snáď len to, že mám spravené všetky skúšky. Až na jednu som ostatné dala hneď na prvýkrát. Nemusím nič prenášať a môžem si plnými dúškami užívať leto. Iný privát nehľadám, na čo aj? A celkom sa teším na ďalší semester, aj keď to bude celkom masaker.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama