2. ročník VŠ - časť prvá

15. února 2016 v 18:47 | Leanne |  Vyňatky z Leanninej mysle
K organizácii tohto akademického roka som sa už venovala v tomto článku, takže sa k tomu nebudem vracať. Teraz by som rada prešla na samotné predmety, ktoré som mala, a úprimne povedané, bol to "zábavný" semester. Musela som vstávať o ôsmej ráno, aby som sa ešte doobedu niečo naučila. Pokračovala som aj poobede, išla som s malými prestávkami až do večera - siedmej, ôsmej. Boli dni, kedy som do hlavy trepala aj 4 alebo 5 rôznych predmetov.

Začalo to už botanikou 2. Nejaké veľké nervy som spočiatku nemala. Len potom sa ukázalo, koľko tretiakov tento predmet prenáša a začalo sa to na mne podpisovať. Mala som z toho seriózne obavy. Botanika 2, to boli machorasty, výtrusné cievnaté rastliny a už konečne aj naho - a krytosemenné rastliny. Počas semestra to bolo tak, že sme mali písať test z morfológie rastlín - teda tvary, druhy koreňových sústav, stoniek, listov, kvetov a plodov. Ten test bol v pohode a dala som ho na prvýkrát. Horšie to bolo s poznávačkou. My učitelia sme mali asi 150 rastlín. Vedecký smer mal ešte o 50 viac. Mali sme vedieť latinsky čeľaď aj samotný druh. Ukázalo sa, že naučiť sa latinské názvy nebolo až také zlé. Ale zapamätať si všetky tie obrázky, to bola výzva. Názvy som sa začala učiť asi týždeň po tom, ako nám doktorka oznámila, kedy to budeme písať. To činilo asi mesiac, možno aj viac. Pekne som si to rozdelila a išla si svojím tempom. Na rozdiel od tých, ktorí sa to začali učiť asi dva týždne pred samotnou poznávačkou, aj to nám doktorka vyhovela a posunula ten test o týždeň neskôr. Nakoniec aj poznávačka bola v pohode. Ostávalo už len dať skúšku. Nahlásila som sa hneď na prvý termín, šírili sa aj také reči, že doktorka dáva prejsť poväčšine len tým, čo idú na prvý termín. Vianoce som si neužila, lebo som tušila, že tento semester mi jednoducho nebude stačiť začať sa učiť po Novom roku, toľko toho bolo. Ale skúšku som dala na B.
Chémia 3 bola ďalší predmet v rámci biológie. Zahŕňalo to analytickú chémiu, teda dôkazové reakcie, delenie katiónov a aniónov, jedným slovom otrava. Ale aspoň som si tam chodila posedieť, občas pospať a najesť sa. Pôvodne sme mali mať "zápočet", v ktorom dostane skúmavku s dvomi alebo tromi rôznymi katiónmi, ktoré budeme mať za úlohu dokázať. Nakoniec z toho ale zišlo, našťastie. Toto bola v podstate moja posledná skúška v tomto semestri, na ktorú som sa musela učiť. Aj toto som dala na prvýkrát, a na rozdiel od niektorých dokonca aj na A. Ale popravde, bola by som vďačná aj za E. Poctivo som sa pripravovala, i keď ku koncu skúškového už človek jednoducho stráca sily. Na samotnej skúške mi holka sediaca vedľa mňa veľmi "nenápadne" škúlila do papiera. Snáď jej to pomohlo na to E. Ale okolo tej skúšky, presnejšie to bol tento semester len hodnotený zápočet, boli ale poriadne zmätky, pretože sa veľa ľudí jednoducho nestíhalo všetko naučiť na zápočtový týždeň. Otázky sme si síce rozdelili, ale nemali sme všetky prezentácie a docent bol mimo SR, a na maily nereflektoval. Nehovoriac o tom, že poniektorí si nesplnili svoje povinnosti a otázky nevypracovali. Nakoniec ale išla jedna holka za docentom a dohodla sa s ním, že budú ešte dva termíny v januári.
Tretím predmetom v rámci biológie bola Všeobecná zoológia. Bolo toho ohromné kvantum, takže sme nemali šancu za tri mesiace stihnúť všetko. Jedna prezentácia vyšla na 7, 8, či viac strán. Už len učiť sa na zápočty dve, tri prednášky, bolo o nervy. Prvý zápočet som dala. Druhý bol horší. Mala som zasa "návštevu", ale aj napriek tomu som sa dokopala a išla do školy. Ako sa hovorí "Všetko zlé je na niečo dobré.". Vďaka tomu, že som vyzerala tak zúbožene, docentka súhlasila, že na druhý zápočet nebude treba poslednú prednášku. Ohľadne termínov na skúšku to bola telenovela. Akosi sa totiž pokazil systém. Mne a viacerým vôbec neukazovalo termíny na tento predmet. S docentkou som komunikovala ja prostredníctvom mailu a jej prístup ma trochu zarazil. Ale nakoniec nám dala termín na 15.1.. Bola som v kontakte s jednou holkou, ktorá bola na termíne pred nami sama. Písala mi, že jej docentka radila pri otázkach, ktoré nevedela. Normálne jej ukazovala, čo má zakrúžkovať. Taká trochu paródia na skúšku. Na to som sa ani neučila, len som si prečítala jednu knihu a tým to haslo. Nebola proste šanca sa to všetko naučiť, a to nám ostávalo asi 9 sústav, ktoré sme nemali prebraté. Toho 15. to bolo vtipné. Skúška, to bol test s jednou správnou odpoveďou. A k nej sme dostali možnosť vybrať si otázky na rozpisovanie - vždy určoval jeden z radu. Myslím, že pre môj rad som vybrala dobré otázky. Docentka u nás chodila a tiež nám radila. Mne normálne otočila papier a prechádzala odpovede pohľadom. Opravila mi jednu otázku, ostatné som mala zrejme dobre. Ďalšie A do zbierky.

Z angliny to bol zatiaľ asi najhorší semester, prekonalo to dokonca aj Lexikológiu v LS ešte v prvom ročníku. Prvým predmetom bola Morfológia 1 - slovesá. Už z tej doktorky išiel strach, a ona sama to podporovala svojím nevľúdnym správaním. Desila som sa hodín s ňou. Na seminári som si sadla najbližšie do tretieho radu, bála som sa byť blízko nej. Najhoršie ale bolo to, že keď sa dusím strachom, neviem ukázať, že niečo viem, proste mi to zväzuje ruky a zalepuje ústa. V týždeň, keď sme mali písať prvý z 5 priebežných testov, ale doktorka chýbala, takže som mohla ísť skôr domov. Keď sa vrátila, chodila v čiernom, neskôr v tmavomodrej. Dalo sa usúdiť, že chýbala kvôli úmrtiu v rodine. Ale najväčšia zmena nastala v jej správaní. Bola ako vymenená. Jej hodiny prestali byť mojou nočnou morou a zdrojom najväčšieho stresu. Dokonca som si na seminári začala sadať do prvého radu. Uvoľnenosť sa hneď prejavila aj v aktivite, mohla som pokojne uspokojovať svoju túžbu po vzdelaní a po učení sa nových vecí. Zvyšné 4 testy boli síce náročné, jeden bol fakt "WTF", ale dalo sa. Tým, že som mala podmienky splnené, mohla som sa prihlásiť rovno na prvý možný termín. A tak aj bolo. Ráno sa mi podarilo luxusne zaspať, zasa som si zle nastavila budík. Ale stáli pri mne všetci svätí - trolejbus išiel skôr a doktorka meškala. Ale bola to dobrá rozcvička na ráno. Test mal veľa úloh a tak som hneď začala pracovať. Až pri nejakej 24. z 26., asi, som zistila, že to doktorka vysvetľuje, čo od nás v jednotlivých úlohách chce. Ale ten deň to bol zmätok - nielenže sa písal záverečný test, ale sa vystriedal kopec ľudí, ktorí ešte len opravovali priebežné testy. Tá ústna časť, ktorej som sa desila ako čert kríža, bola vlastne písomná. Konala sa asi 10 minút po písomnej. Mala som dojem, že som to napísala strašne úboho, ale doktorka nám ponúkla možnosť prísť o dva dni neskôr na druhý pokus, ale bude sa to rátať ešte za prvý termín. Tak som sa do toho ešte poriadne pozrela a celková známka bola C.
Druhý a vlastne posledný predmet z angliny bola Britská literatúra 19. a 20. storočia. Pôvodne som chcela začať čítať tie diela už niekedy v lete, ale nakoniec som sa k tomu dostala až niekedy v septembri. Pointa toho predmetu bola asi taká, že sme na každý týždeň dostali nejakú literatúru, ktorú sme mali prečítať, urobiť si poznámky, na seminári sme "diskutovali", a na prednáškach sme brali také to "pozadie" - charakteristiky období a podobne. Netreba zdôrazňovať, že veľmi pomohol "dobrý strýko Google". Povinné čítanie som prečítala skoro celé, resp. skoro všetko. Jediný týždeň, čo som nečítala, bol zápočtový. Vtedy som toho mala toľko, že som nevedela, kde mi hlava stojí. Cez sviatky som to chcela dohnať, ale stačilo mi prečítať si krátky príbeh "The company of wolves" a mala som dosť. Urobila som aj nejaké pokusy, ale neúspešne. Pred skúškou, okrem učenia sa prednášok, ktoré boli samé o sebe dosť na hovno, som už len prešla obsahy niektorých diel, ešte tak pomimo toho, čo sme "prediskutovali". Otázky z prvého termínu boli prekvapivo v pohode. Ja som išla na druhý a bola som presvedčená, že som to nedala, lebo som tam miestami splietala fakt sprostosti. O to viac ma prekvapilo, keď som si v systéme našla C.
Práve tieto dva predmety z angličtiny, resp. to, čo sa dialo neskôr, sa stali námetom na ďalší článok. Ten je tu.

Z pedagogického základu to boli Sociálna psychológia a Teória výchovy.
Sociálna bola v pohode. Prednášala to taká mladá doktorka. Boli to prednášky na úrovni, rada som tam chodila, pretože to nebolo len o opisovaní textu. Doktorka prepájala teóriu s praxou. Proste, bolo to zaujímavé. Navyše mi poradila literatúru, kde sa preberá nezvládanie emócií, ktoré potrebujem pre svoju tvorbu. Jediné, čo ma na nej iritovalo, bola tá hrubá vrstva make-upu. Na seminároch sme sa zatriedili do skupín a každá si vybrala jednu tému. Táto seminárna práca spočívala vo využití zážitkového učenia a na záver minimum teórie. Boli sme len dve skupiny, ktoré dostali plný počet bodov za seminárku. Ostatní väčšinou stratili jeden, dva bodíky. Rozhodla som sa ísť na predtermín, nech to už v skúškovom nemusím riešiť. Nebyť toho, že som si pomýlila dva pojmy, a teda som mala jednu celú otázku zle, a jednu z časti zle, mohlo to byť A. Ale aj B je super. Úprimne, nechápem študentov, ktorí prídu na predtermín alebo na skúšku vo všeobecnosti, a plánujú len opisovať. Z toho predtermínu doktorka hneď jedného vyhodila. A to nás predtým vyslovene varovala, aby sme sa nepokúšali opisovať. Ale niekomu proste nevysvetlíš.
Teória výchovy by tiež mohla byť zaujímavá, nebyť toho debilného času. V pondelok do večera, aby som prišla na privát o pol siedmej, som proste neostávala. Bola som na prvej a posledných dvoch prednáškach. Našťastie, podarilo sa mi zohnať si od niektorých spolužiačok poznámky, takže som sa to naučila a dala aj toto na A.

Keďže sme mali za P predmety dosť málo kreditov, navolila som si 5 PV predmetov. Z toho jeden som si musela dať odpísať hneď na začiatku.
Prvý predmet bol Ekológia a enviromentálna výchova. Bolo to čisto o písaní poznámok, a ešte som na to musela ostávať dlhšie v škole. Ani ten mladý, fešný profák, ma nedokázal udržať v bdelom stave. Často som sa pristihla pri tom, že mi klesajú viečka a prestávam písať. Zápočet bol dosť maso, ale aj ten sa podaril na prvýkrát, i keď na C.
Ekológia človeka bola zdrojom mnohých nervov, ktoré som si mohla ušetriť, keby som počúvala svoju intuíciu, ktorá mi našepkávala, aby som si to dala odpísať, kým bol čas. Bolo to s docentom, s ktorým sme v ZS, v 1. ročníku mali jeden P predmet, a popravde, práve na ten som sa bála najviac. Už vtedy nemali tie jeho prednášky vysokú úroveň - skákal od témy k téme, jedno nedokončil, už začal druhé, zadrhával sa. No, proste sa to nedalo veľmi počúvať. Na zápočet sme dostali asi 40 strán, čo toľko toho nemáme ani na P predmety. To sa nedalo naučiť, takže som to len čítala. A samotný zápočet? Za všetko snáď len jedna otázka - "Nedávno bola jedna konferencia. Napíšte mi, ktoré štáty sa zúčastnili, o čom jednali a na čom sa dohodli.". Skoro mi oči vypadli z jamiek, keď som si v systéme našla A. Ale nikdy viac. Za tie nervy mi to nestálo.
Z angliny mi ostal len jeden predmet - Počúvanie s porozumením. Popravde, neviem, či mi to pomohlo. Učila to taká mladá holka, neviem, či už bola doktorka, alebo si ešte len robila doktorát. Podstatné ale je, že sme mali každý spraviť nejakú aktivitu a potom sme to dali robiť spolužiakom. Ja som si vybrala jednu časť "Simpsonovcov", ktorá celkom zožala úspech. Písali sme aj priebežný a záverečný test. Ten priebežný som dala ltt, nehovoriac o tom, že sa nám "zabudla" zmieniť o tom, že máme mať z každej úlohy nad 50%, nielen z testu ako celku. Druhý, záverečný, bol, našťastie, v pohode. A ďalší problém nastal pri udeľovaní známok. Jednej mojej spolužiačke sa to nezdalo fér, tak sa tam s ňou hádala. Netuším, či dačo vyhádala. Ale ja som dostala A.

Latinčina bola v pohode ako aj v LS, 1. ročníku, aj čo sa týka zápočtu. I keď sme mali prvú polovicu dvojhodinovky v bufete, pretože nám ktosi obsadil miestnosť.

Dá sa povedať, že som týmto skúškovým prešla ako teplý nôž maslom, a nemám horšiu známku ako C.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama