2. ročník VŠ - časť druhá

27. června 2017 v 19:00 | Leanne |  Vyňatky z Leanninej mysle
Skúškové som v podstate skončila 22.1. poslednou skúškou z chémie 3. Letný semester začínal až 8.2., takže som mala dosť času na zregenerovanie, pretože ma čakal ďalší náročný semester.

Z angliny to boli morfológia 2 a Jazykové kompetencie 3.
Morfológia 2 bola dosť náročná, pretože sme brali zvyšné slovné druhy - podstatné mená, prídavné mená, príslovky, členy. Zámená sme si mali naštudovať sami na skúšku. Nebolo to také zlé, konečne som začala chápať používanie členov, v ktorých, priznám sa, mala som dosť veľký zmätok. Doktorka to vedela fakt dobre vysvetliť. Písali sme aj priebežné testy, ktoré som napísala na prvýkrát bez problémov, a z tvorenia slov som mala ako jediná 100%. Len učenie na skúšku bolo náročné, a nielen kvôli tomu kvantu, ktoré sme mali vedieť, ale aj kvôli tomu, že v tej knihe, z ktorej sme sa mali učiť, boli minimálne zámená tak debilne napísané, že mi to vôbec nešlo do hlavy a začínala som byť z toho zúfalá. Pomohla mi profka z Jazykových kompetencií 1 a 3- Tá bola zlatá, a keď som sa jej zdôverila, že mám seriózne obavy z tej skúšky, zapožičala mi asi tri knihy, vďaka ktorým som sa bola schopná naučiť minimálne zámená na skúšku. Skúška pozostávala z 2 písomných testov - podstatné mená tvorili jeden, a ten druhý bol na prídavné mená a príslovky. + obligátna ústna skúška, ktorú som ale bola písať dvakrát, lebo na prvýkrát sa to veľmi nepodarilo. Ale aj tak mám C.

Jazykové kompetencie 3 boli v pohode predmet. Jeho náplň sa veľmi nezmenila - cvičenia z knihy, nejaké ďalšie papiere a prezentácia. Rozdiel bol len v tom, že sme pri výbere témy na prezentáciu dostali voľnú ruku. Profka sa rozhodla zaradiť aj hodnotenie prezentácií, ktoré sme jej mali poslať na mail. V zásade to boli v pohode hodiny. Aj ten bol celkom fajn, len sa mi nezdalo to cvičenie z fonetiky a fonológie. Keď som si v systéme našla výslednú známku A, nezdalo sa mi to a dohodla som si s profkou stretko. Chcela som proste vedieť, či to naozaj bolo na A. Tak mi ukázala test, a že som aj od spolužiakov mala dobré hodnotenia prezentácie, takže mi dala A.

Pedagogická psychológia bol celkom zaujímavý predmet, ibaže na prednášky som nechodila, lebo to nemalo význam. Ulievala som sa z nich kvôli debilnému času, a bez nejakých výčitiek, len sem - tam som sa spýtala spolužiačky, čo tam robia. Na seminároch sme zasa dostali zadanie, na ktoré sme si mali pripraviť zážitkové učenie + minimum teórie, v podstate to isté ako na Sociálnej psychológii, len sa mi to zdalo ťažšie. Horšie bolo zistenie, že som hnusná flákačka - aktivitu pripravila spolužiačka, z časti aj prezentáciu, ďalšia spolužiačka a ja sme tam ešte niečo dopisovali. Na skúšku som išla počas terénnych praktík a mala som zasa o skúšku menej.

Z bioly to boli zasa Zoológia 1 a Fyziológia rastlín.
Zoológia 1 bola s takým dosť mladým doktorom so skvelými znalosťami, prednáškami na úrovni, ochotou sa prispôsobiť a úžasným zadkom. J Fakt, nepreháňam. Celý ten predmet sa točil okolo bezstavovcov. Písali sme priebežné písomky, z ktorých vzišli také perly, akože nejaký druh je hermafrodit a samica je väčšia ako samec, alebo opasok je typický pre článkonožce(ktoré sme v tom čase ešte ani nebraliSmějící se). Ukázalo sa tiež, že z jedného spolužiaka nebude ani gynekológ - amatér, lebo nevie, čo je to vagínaJ. Mali sme aj poznávačky, ktoré boli v pohode. Každý týždeň sme robili labáky, ktoré sme na konci odovzdávali. Tie labáky boli celkom sranda, lebo sme rozpitvali jedného hlavonožca, ktorému sme rozstrihli vak, vybrali oko a vytrhali zuby. Chudák, ale jemu to už vlastne bolo jedno, lebo už bol aj tak dávno po smrti. Hoci na skúšku bolo treba veľa vedieť, nebolo to také hrozné, ale aj tak si niekto myslel, že opíše. A neopísal - dostal FX a musel ísť na iný termín. Výsledná známka bola C.

Fyziológia rastlín bol dosť nudný predmet, ktorý nám doktorka "láskavo" presunula na piatok. Zmyslela si, že budeme mať labáky každý druhý týždeň po dve hodiny. Písať siahodlhý laboratórny poriadok bola extrémna nuda. Z chémie ho poznáme už naspamäť, a na chémii 2 a 3 sme sa proste len podpísali, že sme oboznámení s poriadkom a tým to haslo. Skúška bola dosť hrozná, som rada, že som to dala aspoň na E a nemusela ísť znova.

Seminár k záverečnej práci som už v tomto článku označila za najzbytočnejší predmet, aký som na UNIPO zatiaľ mala. A veruže, nie je to preháňanie. Zbytočná hodina, lebo smernicu si viem prečítať aj sama.

Terénne praktikum z botaniky a zoológie bolo aspoň pre mňa celkom užitočné. Nie len trepať do hlavy tony poznatkov, ale aj to vidieť trochu v praxi. Hovorilo sa niečo o tom, že budeme musieť robiť protokoly a potom to odovzdávať. Skutočnosť bola ale taká, že sme sa zúčastnili, čo to pochodili, čo to popísali a dostali sme absolvovanie do systému. Z Botaniky 2 sme pochodili okolie, zbierali nejaké burane, doktorka nám vysvetľovala nejaké veci a záver dňa bol venovaný liečivým rastlinkám. Botanika 2 bola zameraná na riasy, o ktorých si doktorka z Fyziológie rastlín spravila prezentáciu. Zoológia 1 a 2 boli spojené do jedného dňa. S takou sieťkou sme chytali v poli všelijaké potvorky a doktorandi chytali v potoku rybky. Praktikum zahŕňalo aj pitvu rybky. Obetovala svoj život pre vedecké účely. Dopočula som sa, že jedna holka pri pitve odpadla. Aj bezstavovce, ktoré sme chytili, sme sledovali pod mikroskopom.
Keďže povinných predmetov bolo málo a kreditov treba veľa, nebude núdza ani o povinne voliteľné predmety.

Mikrobiológia sa ukázala ako nie veľmi dobrý nápad. Náš ročník, keďže ideme ešte podľa starej akreditácie, sme to mali len ako PV predmet, ale prváci to mali ako P predmet. Smola, že doktorka nerobila rozdiely v rozdielnej kategórii toho predmetu medzi dvomi ročníkmi, a tiež v počte kreditov, ktoré sme si za úspešné vykonanie skúšky pripisovali na konto. Museli sme robiť to isté, čo aj prváci. Úprimne, zdalo sa mi to veľa roboty za málo kreditov - seminárka v dvojici, 3-hodinový labák, i keď len jednorazový, spracovanie toho labáku + skúška. Na skúšku som aplikovala rovnaký postup ako na Botaniku 2, vďaka čomu som to napísala celkom slušne - na B.

Prekladový seminár som si dávala hlavne preto, lebo som si myslela, že sa budú prekladať umelecké texty, preto som bola sklamaná, že sme prekladali nejaké debilné okienka vo Windowse, poriadok v národnom parku Slovenský raj, nejaké právnické texty, k tomu čítanie textov, na ktoré som sa tak trochu vybodla. Doktorka to nemyslela zle, keď nám dala za úlohu nainštalovať si taký program na preklad. Ale bolo s tým viac problémov ako úžitku. A na tie rozkošné hodinové inštruktážne videá som nemala ani nervy, ani chuť. Naozaj som bola rada, keď som došla na poslednú hodinu, dostala som text, čo mám preložiť. Dačo som splácala, viac - menej som prekladala z hlavy aj bez použitia slovníka, kdežto moji spolužiaci sa dohadovali cez chat na FB ako preložiť dajaké vety, a odovzdala som ako prvá s pocitom, že už na to kašlem. Aspoň tie tri kredity potešili.

Slovenské reálie v anglickom jazyku som si dala pripísať. Mala to tá istá profka, ktorá mala JK 1 a 3. Neboli to zlé hodiny, vlastne to bola celkom sranda. Každý dostal tému na prezentáciu. Ja som dostala ekonomiku Slovenska, a nemohla som si odpustiť depresívnu prezentáciu o tom, aká je u nás nezamestnanosť, ako ceny potravín idú hore, len platy dole, a ako na Slovensku vyzerá Múr nárekov. Áno, je to bankomat. Bolo by to aj vtipné, keby to nebolo také smutné. Mali sme aj rôzne aktivity, ako určiť národnú buraň a zviera, vymyslieť turistický plán a také prkotinky. Test vyzeral asi tak, že nám profka rozdala zadania a išla preč. Nebolo to nič hrozné. Pohodička za 3 kredity.

Anglicky hovoriace krajiny mala taká zlatá profesorka, ktorá odmietala odpisovať tento predmet, a to aj v prípade, že sa to niekomu krylo s POVINNÝM predmetom, a to, že je to v piatok, nepovažovala za dôvod na odpísanie. Akože, nemôžem povedať, že to nebolo zaujímavé. Pozerali sme videá o Kanade, Austrálii a Írsku. Robili sme prezentácie. Lenže diktovanie poznámok bolo totálne na hovno. Keď som pozerala do zošita, čo som si zapísala, chcelo sa mi plakať - nemalo to ani hlavu, ani pätu. nehovoriac o tom, že som asi polovicu ani nezachytila. Doktorka mi ale dala papiere, z ktorých diktovala, aby som si ich prefotila a podarilo sa mi zadovážiť si knihu, aby som sa mala z čoho učiť. Popravde, bola som rada aj za to D, mala som dosť.

Úvod do nanotechnológií bol už len výberový predmet, ktorý mi spolu s Latinčinou vyčerpal limit 9 kreditov na 3 roky za V predmety. Dala som si to preto, lebo ma to celkom zaujímalo. Ale keď som išla na prvú hodinu, bola som tam samaSmějící se, nikto iný si to nedal. A tiež ma zaujímalo ukončenie predmetu, keďže ja som z fyziky dosť tupá, čo sa prejavovalo známkami 4, 5, v lepšom prípade 3 z fyziky na gympli. Za to, že ma profka vtedy nenechala "rupnúť", by si zaslúžila demižón vína. Neviem, akým zázrakom sa jej vždy podarilo nahrabať mi známky na 3. Nakoniec som si ten predmet nedávala odpísať, a ukončenie bolo asi také, že som napísala profákovi, aby sme si už dali koniec, lebo mám toho veľa. Nakoniec som si našla A v systéme a bolo po probléme.

Latinčina je už štandardne v pohode. Na zápočet som dostala nejaké cvičenia, ktoré som si vypracovala a odovzdala.

Celý semester sa mi podarilo ukončiť na konci mája, takže som sa mohla veselo flákať. No, flákať nie. Toto leto som si veľmi neužila kvôli tomu, že som si musela nájsť brigádu aby som si mala z čoho zacvakať 3. ročník. Robota to nebola bohvieaká. Nebola ani tak fyzicky, ako skôr psychicky náročná. Vydržala som tam robiť do začiatku septembra a jedna príhoda s debilným šéfom ma presvedčila, že je najvyšší čas skončiť kým sa ešte ovládam.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama