3. ročník VŠ - časť druhá

27. června 2017 v 19:09 | Leanne |  Vyňatky z Leanninej mysle
Minulý semester bol riadne náročný, a nielen preto, že som chodila neskoro na privát. Ale výhody toho, že som ten semester nejako vydržala, sa ukázali práve v letnom semestri. Vďaka svojej predvídavosti a schopnosti myslieť dopredu mi bolo treba na letný semester len pár kreditov, ktoré som nazbierala prostredníctvom 2 predmetov - jedného z angliny a jedného z bioly. Pôvodne som si ich navolila viac, ale mala som tak rozhádzaný rozvrh, že som odpísala, čo sa dalo. Pondelok, stredu a piatok som mala teda voľný, a v utorok som išla do školy na 3 hodinky a v štvrtok na dve, a mohla som cestovať domov. Mala som aj čas riešiť bakalárku, ktorú som chcela mať z krku ešte pred tým, než sa začnem učiť na štátnice.

Z angliny to bola len Konverzácia, ktorú podľa môjho názoru mali dať ako povinný, nie ako povinne voliteľný predmet, lebo sa na štátniciach potom vyučujúci sťažujú, že nevieme hovoriť. Pred pár dňami som vypĺňala taký dotazník ohľadne kvality výučby angliny. A v odporúčaniach som im napísala, aby dali konverzáciu ako povinný predmet v každom ročníku aspoň na jeden semester. Konverzácia ako taká bola v pohode. Bolo to s doktorkou, s ktorou sme mali Fonetiku a fonológiu. Pointa bola asi taká, že sme každú hodinu mali nejakú inú tému, doktorke sa podarilo zohnať aj nejaké videá, ktoré sme si pozreli a následne o nich diskutovali, alebo sme si robili nejaké testy. Preberali sme napr. "art" - grcanie na plátno, strápňovanie sa na ulici a podobne. Ale to boxovanie do plátna bolo náhodou celkom fajn. Aspoň sa mi z toho nedvíhal žalúdok. Preberali sme napr. aj upratovanie. Pamätám si jedno video, ktoré sa volalo "Undateable". Bol tam mladý chalan s miernou formou autizmu, ďalší mladý chalan mal Tourretov syndróm a 18-ročná holka bola po infarkte a mala problém sa vyjadrovať. Doktorka sa nás pýtala, bez ohľadu na pohlavie, koho by sme brali. Ja rozhodne tú mladú holku, ten problém s vyjadrovaním by mi nevadil, veď ja často potrebujem proste ticho a pokoj. Ale jednému spolužiakovi by ten problém vadil, lebo by sa nemal s kým hádať. To ma pobavilo. Bolo inak zaujímavé zistiť, že drvivá väčšina z nás by prežila nejaký syndróm, ale nie to, že by bol napr. muž nižší ako žena. Ukončenie predmetu bolo asi také, že sme si mali každý asi 4 minútky pokecať s profkou. Pohoda.

Ten predmet z bioly bola Vývinová biológia človeka, ktorú sme mali s tou "zlatou" doktorkou, s ktorou sme preberali lebku. Napodiv ale na Vývinke bola celkom zlatá, i keď nás dosť zaskočila na prvej hodine, kedy sme písali vstupný test. Každý z nás dostal nejakú tému na prezentáciu, teda tému z prenatálneho vývinu človeka, keďže postnatálny sa preberal normálne na hodine. A za predpokladu, že sme mali dobre pripravenú prezentáciu a hovorili sme z hlavy, a nečítali, mali sme možnosť získať najviac 5 bodov a mali sme šancu na vyškrtnutie si určitého množstva otázok zo záverečného testu. V rámci učiva sme vlastne preberali jednotlivé štádia vývinu - od novorodenca po starobu. Na test, na ktorom sme sa dohodli, že bude po Veľkej noci, som sa učila relatívne poctivo, a test nakoniec ani nebol nejaký extrémne ťažký. Bolo tam vyše 20 otázok, z toho dve sme si vyškrtli, lebo boli rovnaké. V tej dobe som už mala konverzáciu, Latinčinu aj absolvovanie náčuvovej pedagogickej praxe zapísané v systéme, takže keď som si našla hodnotenie B v systéme, znamenalo to pre mňa, že mám oficiálne ukončený letný semester.

Súčasťou letného semestra bola aj náčuvová pedagogická prax, v ktorej sme sa mali zamerať na nejaký pedagogický jav a ten sledovať, a, samozrejme, to zaznamenať, aby sme mali čo nakoniec odovzdať. Prax trvala od pondelka do štvrtka, ten týždeň som ušetrila na cestovaní, keďže som to nemala tak ďaleko od privátu, a každý deň som si urobila prechádzku tam a naspäť. Ja a ešte niekoľko spolužiačiek sme vyfasovali ZŠ, konkrétne ôsmakov. Ale musím povedať, že to bola dobrá trieda, naozaj vedeli, boli bystrí, aj keď sa niekedy nevedeli veľmi správať. Aj vyučujúci sa s nami rozprávali o tom, že tá trieda je naozaj šikovná. Bolo inak milé, že sa k nám aspoň niektorí vyučujúci správali vlastne ako k budúcim kolegom. Ja som si vlastne vypracovala taký hárok, kde som si zaznamenávala správanie žiakov, či vyrušujú a podobne. Na konci každého dňa sme mali "posedenie" v zborovni s vyučujúcim, ktorý nás mal na starosti, a zhrnuli sme deň. Vo štvrtok ako posledný deň, sme mali "sedenie" so samotnou riaditeľkou školy, ktorá nám predstavila školské dokumenty. Svoje hárky som odovzdala aj so záverečným hodnotením a mala som vybavené.

Už minulý semester som vlastne "robila zadarmo" na Latinčine, keďže už v 2. ročníku som si vyčerpala limit 9 kreditov na voliteľné predmety. Ale mňa tá Latinčina proste baví, takže som si ju dala aj tento semester. Ale chodila som v podstate len na jednu hodinu namiesto dvoch, lebo inde sa to mne a doktorke nepodarilo natrepať.

Bakalárku sa mi podarilo úspešne dokončiť, ale bolo to o "hubu", hlavne spisovať všetky použité zdroje, ktorých bolo asi 100. Školiteľka mala ešte niekoľko pripomienok, poupravovala som niektoré veci, a vlastne som ju deň po prvej štátnici z psychológie a pedagogiky vytlačenú odovzdala. Skončila som ju, samozrejme, skôr, pretože som sa chcela učiť na štátnice, a nemienila som sa s ňou zaoberať byť čo i len jeden ďalší deň.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama